Z pracą w dziale marketingu w dużej mierze wiąże się zamieszczanie treści, zdjęć oraz filmów w mediach społecznościowych. Wraz ze zmieniającymi się trendami i aktualną sytuacją na świecie coraz więcej działań przenosi się do Internetu. Na pierwszy rzut oka praca ta wydaje się dość niewymagająca, niemniej jednak przy bliższym zapoznaniu się i wzięciu pod uwagę dużej ilości grup docelowych, zmieniającej się modzie oraz geolokalizacji okazuję się często nie lada wyzwaniem. Dzięki nam poznasz narzędzia do social mediów ułatwiające publikację postów.
Przed zamieszczeniem postu należy odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytania:
- jaka powinna być ilość i częstotliwość publikacji?
- jaka powinna być data, pora dnia i czas?
- jakie profile w danym czasie powinniśmy targetować?
Podstawowe narzędzia do social mediów
Aby usprawnić pracę wszystkim osobom, które zamieszczają treści w social mediach warto się zapoznać z podstawowymi narzędziami, które do tego służą.
Postfity – to narzędzie pozwalające planować posty na portalach takich jak Facebook, LinkedIn, Twitter. W tym samym czasie możemy publikować treści dla kilku kont oraz tworzyć dokładne plany publikacji. Postfity pozwala także na analizę i porównanie zaangażowania użytkowników.
ScheduGram – pozwala nam na zarządzanie kilkoma kontami na Instagramie. Przed dodaniem nowego posta możemy obrócić lub przyciąć zdjęcie oraz dodać tekst i filtr. Do pomocy mamy dostępne jedno przejrzyste okno, w którym wyświetlają się treści dodane na wszystkich profilach.
Later – to narzędzie znane wcześniej jako Lategram pozwala nam na zarządzanie jedynie tematyką wizualną. Możemy zaplanować posty na Instagrama w podglądzie i stworzyć bibliotekę mediów.
Post Planner – dzięki tej aplikacji mamy możliwość stworzyć harmonogramy publikacji naszych treści. Odpowiedni algorytm pokaże nam najlepszy czas na dodawanie postów i dołączy go do naszego planu.
Sprout Social – narzędzie to umożliwia nam planowanie, publikację i analizę dla Facebooka, Twittera, Google+ oraz LinkedIna. Udostępniona jest również obsługa konkretnych profili i ich monitoring.
Buffer – dzięki posiadaniu tej aplikacji możemy dodać ten sam post do wszystkich mediów społecznościowych oraz dostosować go do konkretnej platformy ( Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Google+ )
Hootsuite – to jedno z najpopularniejszych i najbardziej wszechstronnych narzędzi do prowadzenia treści w social mediach. Możemy ustalić plan wpisów na Facebooka, Twittera, Instagrama, LinkedIna, Google+ oraz YouTube’a. Dodatkowo mamy możliwość analizy odbioru treści w grupach docelowych, aktualizacji danych, a także zobaczenia strumieni treści zamieszczanych na różnych platformach społecznościowych.
Tutaj możesz zobaczyć jak w social mediach prezentuje się profil restauracji Mozaika Resto Bar.
Coraz częściej i chętniej zamieszczamy opinie w Internecie. Czy mają wpływ na nasze wybory? Jakie są zalety i wady? Zobacz co o tym piszemy.